Deze week is een hoop gebeurt. Wat we deze week vooral hebben gedaan is aan de tool gewerkt waar men gegevens kan toevoegen en statistieken kan opvragen. Het was dan ook de bedoeling dat de basis hiervan vrijdag klaar zou zijn. Verder ben ik twee dagen ziek geweest dus heb maar 3 dagen actief kunnen werken. Maar toch is het allemaal goed gekomen 😉
Ik begin maar meteen met wat mooie plaatjes om duidelijk te laten zien wat ons bezig heeft gehouden.
Op deze screenshot is te zien hoe het overzicht van banners eruit ziet. Hier staan alle banners op met de link naar het plaatje, type en nog meer dingen. Dit ziet er ongeveer het zelfde uit voor ook de andere gegevens (zoals templates en advertenties). Verder zie je ons uber mooi design 😉
Hierboven zijn de statistieken te zien van de templates. In het eerste tabelletje is te zien welke template het relatief gezien het beste doet.
Zo kun je zien dat template nummer 3 maar 1 click heeft gehad, maar met die ene klik is ook één outclick gegenereerd. Dit wil zeggen dat iedereen die erop is gekomen ook omzet heeft gemaakt (hier gaat het uiteindelijk om).
Daarna staat template nummer 9 waar er 5 van de 4 mensen hebben door geklikt.
Ook leuk om te zien is welk ‘pad’ nou het beste is. Hierboven kun je zien welke dat is, er wordt hierbij rekening gehouden om welke Klant het gaat, welke aanbieding, welke template, en welke banner.
Je kunt bijvoorbeeld zien dat banner 1 in combinatie met klant 1, template 3 en advertentie het meeste omzet (outclicks) op levert.
Verder is in het tweede tabelletje te zien welke weg het meeste bezoekers bezorgt.
Allemaal zeer handige en vooral nuttige informatie.
Plaats een reactie